torsdag 25 augusti 2011

Varför i helvitte........... Del 29

Ska man våga sig på en liten fräckis???
Ja, givetvis är det inte jag som står för fiolerna utan det mesta är hämtat från dagens nyhetsskörd.

Helsingsborgs Dagblad slår på stora trumman och presenterar en vetenskapligt underbyggd lista över de sexigaste jobben och överst på listan hamnar både hos kvinnor och män...........

1./ LÄKAREN
Mina erfarenheter tillsammas med läkare har aldrig utmynnat i att jag hamnat i erotiska trångmål. Jag har en alldeles förbannat duktig kvinnlig husläkare på vår vårdcentral men hon skapar inga stormar i underlivet. Sen har vi hon på Karro, hon med de kalla fiskögonen, som tyckte jag var medicinskt fördigbehandlad trots att jag led av en jävla ångest efter den tredje infarkten. Nänä, inge mjölke där heller.

Som 2:a bland männen kommer sjuksköterskan och där kan jag inte göra annat än att hålla med. Fan va mycke vackert det tassar runt bland sängarna på våra sjukhus och gör så man springer upp på toan fast man är både nysydd och har ett släptåg av flaskor och slangar.
Kvinnorna föredrar dock en kock som sängkamrat istället, det är väl karlakarlar som Morberg & Co. som rullar köttbullar i armhålorna som skapat det intresset.

Att lärare hamnar som 3:a hos både män och kvinnor är för mig en gåta, jag som förkovrade mig på 50-talet mins bara Julia, en gammal tant som såg ut som ett russin och stod med ena benet i....och Astrid en stabbig och kortklippt fröken med begynnande skäggväxt. Sen hade vi en gubbe som var reservofficer och promt vägrade och svara på skillnaden mellan biets och människans parningslekar. Näee, inga våta drömmar om lärarskrået.

Givetvis kommer brandmän(4) och poliser(6) ganska högt på tjejernas lista men de saknas helt på grabbarnas. Och de stackars flygvärdinnorna som log så vackert på 70-talet har rammlat ner ordentligt, numera 9:a. Kan det bero på att det är istortsett samma flygvärdinnor nu som då?
Av nån märklig anledning finns Börs-VD med på både den kvinnliga och manliga listan, kan det vara så att vi är så innåtihelvitte dumma så vi tror att de vi vanliga dödliga förlorar på börsen rammlar ner i fickan på nämnd VD. Eller det kanske är så, var skulle annars pengarna ta vägen. Ytterligare ett bevis på att pengar och kärlek går handihand. Det fanns ju varesig hemlösa eller pensionärer med på listan.

När vi iallafall håller oss i de nedre trakterna kan jag inte låta bli och kommentera vad Aftonbladet ståtar med på sin nätupplaga:
Så blir du ett erotiskt geni redan ikväll!!
"Vill hon ha vilda tag i sängen - ge henne det"
Och sex-gurun Ylva Franzen fyller på:
"Sätt på tvättmaskinen och placera henne sittande ovanpå"
Nu trodde jag inte det var tvättmaskinen man skulle sätta på men jag tror ändå jag ska prova det vid något tillfälle, min Lavamat vandrar annars runt i hela badrummet och denna ballast torde göra att resan inte blir alltför yvig. Under tiden kan ju jag faktiskt plocka ur diskmaskinen.

2 kommentarer:

  1. Tänk så mycket nytt dom kommer på, tänka sig - tvättmaskinen! Frågan är hur.. nej förresten glöm det! Kan för övrigt inte komma ihåg att man som ung suktade efter en särskild yrkeskår. I dag kanjag tänka att en kock hade inte varit så fel.

    SvaraRadera
  2. Det förvånar mig en smula att höra att läkaryrket tydligen toppar listorna både för karlar och kvinnfolk. Antagligen är det väl så att det fortfarande klassas som ett högstatusjobb..? Jo, så måste det väl vara när man ser (och får uppleva) hur många som valt denna bana utan att ha ens ett uns av fallenhet? Möjligen för att kontrollera saldot på kontot, men som garanterat skolkade både från kursen "Fint sätt på sängkanten" och "Empati; hur, när och varför?"

    Sen hoppas jag verkligen att du menar SITTA på Lavamaten, inte SÄTTA. Sagt av en som i många år delade nöd, lust och smutstvätt med en släkting till din. Undrar förresten om det var ett sånt förhållande som fick 007 att inta sin martini shaken, not stirred?

    SvaraRadera