söndag 1 april 2012

Varför i helvitte........... Del 45













Idag blev jag varse att ett ytterligare tveksamt exemplar av homosapiens fått för sig att ovanstående symbol innebär att här är det helt ok för upp till tre gubbar att trycka in sig i plåtlådan och låta sitt vatten gå.
Dock borde ordningen på pilarna fått dessa ärthjärnor att reagera, först dra upp byxorna, kissa och sen dra ner byxorna.

Jag hade ett efterlängtat besök igår och idag av yngste sonen och två av mina underbara barnbarn. Det har spelats Wii, ätits farfars RIKTIGA köttbullar med RIKTIGT hemlagat potatismos och tittats på Toystory 3. Alltså, det var en jättetrevlig helg ända tills vi kom ner till Sumpans station med fullastad barnvagn och var tvungna att utnyttja den "pissoar" som ska förflytta framförallt rörelsehindrade och barnfamiljer till perrongerna.

Den tillfälligt fungerande hissen var fullkomligt nedpissad från golv till tak och när nån närig kommunalpolitiker tyckte att det var viktigare med ytterligare ett apotek i byn än en fungerande barnvagnsramp så fanns det inga alternativt. Det var bara att pressa in barnbarn och barnvagn i pissoaren. Tackochlov hade de små stövlar på sig och farfar fuktsäkrade seglarskor men när hissjäveln rör sig med en hastighet som får en snigel att känna sig som Usain Bolt blir resan outhärdlig.

Visst har det hänt att jag låtit mitt vatten gå på en del ställen där lagstiftarna tycker det är mindre lämpligt men jag har aldrig, SÄGER ALDRIG varit så full och/eller omdömeslös så jag har pissat i en hiss eller trappuppgång. Varför i helvitte kan inte dessa tveksamma individer ha samma spärrar som vi vanliga. Varför i helvitte kan inte den kreativa delen av världen hitta på en urin-sensor som så fort nån pissar i hissen stängs den av en timme, alla utrymningsvägar blockeras, ut ur en lucka i plåtskrovet kommer det fram en svamp och rengöringsmedel och ljud- och ljussignaler förkunnar för allmänheten att den som pissat i hissen är tillfälligt frihetsberövad i en timme.

1 kommentar:

  1. Ja, herregud, vad ska man säga? Är det inte bara ännu ett bevis för hur lite nutidsmänniskan respekterar sina medmänniskor, sin närmiljö och andras egendom? Jag kan inte annat än sucka och hålla med om att din urinsensor skulle vara en ypperlig uppfinning. Särskilt omöjlig att åstadkomma torde den knappast vara heller, med tanke på att mänskligheten redan för femtio år sedan lyckades med bedriften att placera sig själv på månen.

    Fast vad vet jag? De kanske halade fram den och uträttade sina behov helt ogenerat där också.

    SvaraRadera